Страници: [1]   Надолу
  Разпечатай  
Автор Тема: Покупка по интернет  (Прочетена 109543 пъти)
0 Потребители и 2 Гости преглежда(т) тази тема.
Биляна
Потребител
*

Карма: +0/-0
Липсва Липсва

Публикации: 1


« : Юни 06, 2014, 11:39:32 »

Здравейте, искам да попитам дали имам някаква правна защита по следния казус:
Вчера си поръчах тениска по интернет, днес като ми я доставиха я отворих, но не съм се заглеждала особено, след като се прибрах вкъщи видях че тя се различава от тази в сайта, имам ли правни аргументи да искам да ми я сменят, защото не отговаря напълно на тази на снимките, а и е за подарък и човекът също не я хареса защото е виждал тази от съответния сайт?  
« Последна редакция: Юни 16, 2014, 01:15:32 от Tapizaushi79 » Активен
Теофана Драгиева
Джедай
*****

Карма: +26/-0
Липсва Липсва

Публикации: 302


« Отговор #1 : Юни 06, 2014, 06:21:28 »

Чл. 113. (1) (Нова - ДВ, бр. 18 от 2011 г.) Когато потребителската стока не съответства на договора за продажба, продавачът е длъжен да я приведе в съответствие с договора за продажба.
(2) (Предишна ал. 1 - ДВ, бр. 18 от 2011 г.) Привеждането на потребителската стока в съответствие с договора за продажба трябва да се извърши в рамките на един месец, считано от предявяването на рекламацията от потребителя.
(3) (Предишна ал. 2, изм. - ДВ, бр. 18 от 2011 г.) След изтичането на срока по ал. 2 потребителят има право да развали договора и да му бъде възстановена заплатената сума или да иска намаляване на цената на потребителската стока съгласно чл. 114.
(4) (Предишна ал. 3 - ДВ, бр. 18 от 2011 г.) Привеждането на потребителската стока в съответствие с договора за продажба е безплатно за потребителя. Той не дължи разходи за експедиране на потребителската стока или за материали и труд, свързани с ремонта й, и не трябва да понася значителни неудобства.
(5) (Предишна ал. 4 - ДВ, бр. 18 от 2011 г.) Потребителят може да иска и обезщетение за претърпените вследствие на несъответствието вреди.



Чл. 114. (1) При несъответствие на потребителската стока с договора за продажба и когато потребителят не е удовлетворен от решаването на рекламацията по чл. 113, той има право на избор между една от следните възможности:
1. разваляне на договора и възстановяване на заплатената от него сума;
2. намаляване на цената.
(2) Потребителят не може да претендира за възстановяване на заплатената сума или за намаляване цената на стоката, когато търговецът се съгласи да бъде извършена замяна на потребителската стока с нова или да се поправи стоката в рамките на един месец от предявяване на рекламацията от потребителя.
(3) Потребителят не може да претендира за разваляне на договора, ако несъответствието на потребителската стока с договора е незначително.

Активен
Tapizaushi79
Администратор
Претендент
*****

Карма: +0/-0
Липсва Липсва

Публикации: 10


« Отговор #2 : Юни 16, 2014, 01:15:23 »

ЗЗП:
Чл. 55. (1) Потребителят има право, без да дължи обезщетение или неустойка и без да посочва причина, да се откаже от сключения договор от разстояние в срок 7 работни дни, считано от датата на:
1. получаване на стоката от потребителя, когато са изпълнени изискванията на чл. 54 - за стоки;
2. сключване на договора, а когато задълженията по чл. 54 са изпълнени след сключването на договора - от деня на тяхното изпълнение, но не по-късно от срока по ал. 3 - за услуги.
(2) Алинея 1 не се прилага по отношение на следните видове договори:
1. (изм. - ДВ, бр. 64 от 2007 г., в сила от 08.09.2007 г.) за предоставяне на услуги, чието изпълнение е започнало с изричното съгласие на потребителя преди изтичането на срока по ал. 1;
2. за доставка на стоки и предоставяне на услуги, чиято цена зависи от колебанията на финансовите пазари, които доставчикът не е в състояние да контролира;
3. за доставка на стоки, изработени съобразно изискванията на потребителя или по негова индивидуална поръчка;
4. за доставка на стоки, които поради своето естество не могат да бъдат върнати или подлежат на бързо разваляне, или има опасност от влошаване на качествените им характеристики;
5. за доставка на аудио- и видеозаписи или програмни продукти, разпечатани от потребителя;
6. за доставка на вестници, списания и други периодични издания;
7. за хазартни игри и лотарии.
Активен
Анджи
Потребител
*

Карма: +0/-0
Липсва Липсва

Публикации: 1


« Отговор #3 : Юни 29, 2014, 11:03:11 »

В 7 дневен срок можеш да я върнеш.

Здравейте, искам да попитам дали имам някаква правна защита по следния казус:
Вчера си поръчах тениска по интернет, днес като ми я доставиха я отворих, но не съм се заглеждала особено, след като се прибрах вкъщи видях че тя се различава от тази в сайта(http://noviteigri.blogspot.com/2014/05/neverwinter-nights-igri-s-boi.html), имам ли правни аргументи да искам да ми я сменят, защото не отговаря напълно на тази на снимките, а и е за подарък и човекът също не я хареса защото е виждал тази от съответния сайт?  


« Последна редакция: Юли 02, 2014, 09:50:24 от Анджи » Активен
Страници: [1]   Нагоре
  Разпечатай  
 
Отиди на: