Страници: [1]   Надолу
  Разпечатай  
Автор Тема: Конфликт с работодател  (Прочетена 1333 пъти)
0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.
Авада
Потребител
*

Карма: +0/-0
Липсва Липсва

Публикации: 1


« : Септември 17, 2011, 10:25:20 »

Здравейте!

Във връзка с възникнал между мен и работодателят ми конфликт, днес ми беше връчена заповед за определяне на имуществена отговорност по чл. 210, ал.1, предл.1 от КТ, във връзка с чл.207, ал.1 от КТ.

Назначена съм като продавач разносна търговия.
В длъжностната ми харектирстика фигурира, че отговарям за състоянието и опазването на поверените ми стоки, за установени липси или за повреди по моя отговорност, че нося отчетническа отговорност за поверените ми парични и материални ценности, че съм мол по отношение опазване на стоките, че отговарям за  безаварийното използване на поверената ми техника и оборудване в рамките на дейността, която извършвам. Че съм пряко подчинена на управителя.

На практика обаче, функционално изпълнявам дейността само на търговски представител, т.е без да доставям стока. В някои случаи - когато е по-удобно за клиента, вземам и отчитам  дължими към фирмата суми.

Към момента работодателят ми изисква от мен сума, която се дължи за доставена, но неплатена от клиент стока /'мой'/. Реално нито стоката е изнесена/ приета от мен в склад, нито е предадена от мен на клиент, респ. не съществува и документация, доказваща това.

Официално не ми е връчвана заповед или друг документ, с който да се дефинира отговорността - аз да покривам отворени задължения на недобросъвестни клиенти и не ми е определен срок, в който или след който аз трябва да покрия дължимата от клиент на фирмата сума.

Моля, ако някой би могъл да даде мнение относно въпросния казус. В заповедта е констатирана сумата, клиента, на който е предадена стоката, 'натоварването' ми да заплатя дължимото от него и неизпълнение на моите вменени задължения в срок.

Документативно нищо от горецитираните констатации не е свързано/ подписвано с/от мен.

Конкретните ми въпроси са:

1. В смисъла на МОЛ, вписан в длъжностната ми характеристика, на практика нося ли отговорност за финансовите задължения на недобросъвестни клиенти на фирмата, след като стоката, която аз съм договорила с клиент му е предадена невредима, в конкретния случай  с условия на две седмици отложено плащане?

2. След връчването на подобна заповед, в пряка връзка с въпрос едно, в правото си да обжалвам ли съм и възможно ли е да потърся от този абсолютно некоректен, поне за мен, работодател някаква отговорност и каква?
Възможно ли е без документ или предшестваща писмена заповед, да се търсят подобни вменени задължения от мен?

Благодаря предварително за отзивчивостта!
Активен
Страници: [1]   Нагоре
  Разпечатай  
 
Отиди на: