Страници: [1]   Надолу
  Разпечатай  
Автор Тема: Легитимация на Общински съвет да обжалва като 3-то лице по чл.131 от ЗУТ  (Прочетена 3044 пъти)
0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.
biguel
Потребител
*

Карма: +0/-0
Липсва Липсва

Публикации: 3


Ел. поща
« : Април 13, 2009, 04:45:29 »

ЗДРАВЕЙТЕ КОЛЕГИ,
ВЪПРОСЪТ Е - ЛЕГИТИЕН ЛИ Е ОБЩИНСКИ СЪВЕТ ДА ОБЖАЛВА ЗАПОВЕД ЗА ИЗМЕНЕНИЕ НА ПУП ИЗДАДЕНА ОТ КМЕТА НА ОБЩИНАТА, КАТО ЗАИНТЕРЕСОВАНО ЛИЦЕ ПО ЧЛ.131 ОТ ЗУТ Ъ??
И ВЪОБЩЕ МОЖЕ ЛИ ДА СЕ СЧИТА ОС ЗАИНТЕРЕСОВАНО ЛИЦЕ ПО ЧЛ.131 ОТ ЗУТ ??
« Последна редакция: Април 28, 2009, 07:50:39 от admin » Активен
deian_iotov
Самурай
****

Карма: +8/-0
Липсва Липсва

Пол: Мъж
Публикации: 199



Ел. поща
« Отговор #1 : Април 14, 2009, 12:10:33 »

ами мисля че в ЗМСМА подробно са описани функциите и правата на общинският съвет:

Чл. 21. (Изм. - ДВ, бр. 65 от 1995 г.) (1) Общинският съвет:
....
11. (изм. - ДВ, бр. 1 от 2001 г.) приема решения за създаване и одобряване на устройствени планове и техни изменения за територията на общината или за части от нея при условията и по реда на Закона за устройство на територията; ....


Но все пак не знам конкретният казус! Зависи това доколко засяга имоти собственост на общината и т.н.
Активен
Yo
Модератор
Самурай
****

Карма: +12/-0
Липсва Липсва

Пол: Жена
Публикации: 103



« Отговор #2 : Април 14, 2009, 02:19:27 »

Не смятам, че Общинският съвет може да бъде заинтересувано лице по чл. 131 от ЗУТ:

Чл. 131. (1) Заинтересувани лица при съгласуването и одобряването на устройствени схеми и планове и техните изменения са собствениците и носителите на ограничени вещни права според данните от имотния регистър, чиито недвижими имоти са непосредствено засегнати от предвижданията на подробния устройствен план.
(2) Непосредствено засегнати от предвижданията на подробния устройствен план недвижими имоти са:
1. имотите - предмет на самия план;
2. съседните имоти, когато са включени в свързано застрояване;
3. съседните имоти, включително имотите през улица, когато се допускат намалени разстояния;
4. съседните имоти, когато се променя предназначението на имота - предмет на плана;
5. имотите, които попадат в определените с нормативен акт хигиенно-защитни зони, изискващи се за предвиденото по плана застрояване.

Вижте внимателно процедурите за създаване, обявяване, одобряване и изменение на ПУП по ЗУТ - чл. 124 - 136. Там са описани правомощията на различните органи и ще можете да се насочите къде в производствата да търсите пороци - ако има такива.

Може да са ви от полза чл. 45, ал. 1, 2 и следв. ЗМСМА:

Чл. 45. (Изм. - ДВ, бр. 69 от 2006 г.) (1) Актовете на кмета на общината могат да се оспорват по административен ред пред областния управител, освен ако в закон е предвидено друго.

(2) Общинският съвет може да отменя административните актове, издадени от кмета на общината, които противоречат на актове, приети от съвета, в 14-дневен срок от получаването им. В същия срок съветът може да оспорва незаконосъобразните административни актове, издадени от кмета на общината, пред съответния административен съд.

Но все пак трябва да се има предвид, че ЗУТ съдържа специални разпоредби за съдебното оспорване на индивидуални административни актове:чл. 213 и следв. от ЗУТ.

Какви точно са правомощията на кмета и на общинския съвет в придобиването, управлението и разпореждането с общинско имущество, се казва в чл. 8 от Закона за общинската собственост.

От всичко това според мен излиза, че общински съвет не може да оспорва заповед на кмет за изменение на ПУП като заинтересовано лице по чл. 131 от ЗУТ. Евентуално може да се приложи чл. 45, ал. 2 от ЗМСМА - зависи от конкретния казус, или да се търсят други пороци на процедурата по изменение на ПУП.
Активен

Don't trouble troubles until troubles trouble you!
Страници: [1]   Нагоре
  Разпечатай  
 
Отиди на: