Страници: [1]   Надолу
  Разпечатай  
Автор Тема: Казус с мобилен оператор  (Прочетена 3867 пъти)
0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.
nedovolna
Потребител
*

Карма: +0/-0
Липсва Липсва

Публикации: 2


« : Септември 11, 2014, 11:08:22 »

Здравейте.
От близо месец /скоро ще станат 2/ водя война с Виваком. Комуникацията вече ни е на ниво Комисии и Омбудсман, но от много места получавам съвети за юридическа консултация. Ще се опитам да представя казуса накратко:

На 14. 06. 2014 година сключихме договор за доставка на услуга Vivacom Duo: Internet + TV, на адрес в кв. Гоце Делчев, София. Месец по – късно сменихме местожителството си и заявихме промяна на адреса. Беше ми отговорено, че на адреса, на който живея в момента - а именно в кв. Кръстова вада, София, няма оптично трасе и услугата няма да ми бъде предоставена. Служители на Виваком любезно ми предоставиха линк, на който мога да направя справка за покритието на услугата. Уверявам Ви – разгледах я детайлно. На картата, публикувана в сайта на въпросната компания, ясно се вижда, че улицата, на която живея е оцветена в червено, което поради липсата на легенда тълкувам като наличие на оптично трасе. Т.е. – необходимо е да бъде свързана само сградата.  След напълно безсмислена комуникация с отдел Обслужване на клиенти на Виваком и категоричен отказ да се ангажират със срокове, направихме компромис и се съгласихме на временен вариант Internet Slim + TV. Държа да отбележа, че този вариант не беше предложен от Vivacom, а от нас като опция. Също така държа да отбележа, че не сме преставали да заплащаме дължимите такси, въпреки, категоричното нежелание на Vivacom да достави услуга.
След подписване на заявлението за промяна на услугата, бе уточнено, че в понеделник, 25. 08. 2014 година, в 14 часа  екип ще дойде на адреса, уточнен от нас в Заявление с входящ номер 14_43961_21.08.2014. В понеделник, 25. 08. 2014 година, в 14 часа осигурих меприсъствието си на посочения адрес. След 30 мин чакане се обадихме на тел 123 да попитаме защо все още няма екип, който да достави услугата. Беше ни отговорено, че в системата е записана дата 26. 08. 2014 година. Уточнихме нов час – 17 часа, който /държа да отбележа/, че отново беше свързан с преждевременно напускане на работното ни място. На 26. 08. 2014 година  в 17 часа отново нямаше екип на посочения адрес. След като опитахме да се свържем с Виваком по телефона, се наложи да отида на място в най – близкия офис на  Vivacom. Оказа се, че техническият екип е изпратен на стария адрес. След като се уточни, че е допусната поредна грешка на 26. 08. 2014 и екип няма да дойде, поеха ангажимент да се обадят по телефона на 27. 08. 2014 и да уточним детайлите и възможностите за ново посещение от техници. Предварителния интервал от време, за който говорихме беше 14 – 15.30 часа. Към 13 часа обаждане не получаваме. Опитите ни да се свържем с кол – центъра на Виваком са неуспешни. А в офисите не дават тази информация. След над 30 мин изчакване за свързване с оператор, бяхме известени, че технически екип няма да ни посети отново днес, поради „вътрешен технически проблем“.  Бих искала да отбележа, че всички тези уговорки са свързани с инвестиране на време от наша страна и излизане от работа, което в един момент би ни коствало работното място. В последствие се оказа, че от Виваком /тази така прехвалена компания/ нямат възможност да ни доставят какъвто и да е интернет. В същото време и не предлагат решение на проблема. Най - нагло отговарят с копи - пейст на почти всекидневните ни писма с "няма техническа възможност", "неползването на услуга не ви освобождава от задължението да я плащате", "при прекратяване на договор дължите неустойка в размер на всички оставащи такси до изтичане на договора" - които в конкретния случай възлизат на около 300- 350 лв. Говоря непрекъснато за Общите правила, които не ни бяха предоставени за запознаване при подписването на договора.
В заявление, подадено на 21. 08. 2014 година в офис на Виваком, намиращ се в Парадайз център, гр. София, помолихме в документ да бъде отразена промяната в адреса ни. Искането ни се базира на факта, че в Договора има точка, касаеща личните данни и там е описан стария ни адрес. Взехме предвид и факта, че Виваком си запазва правото да разпространява информация, свързана с нас на трети страни. Няколко пъти изразихме категоричното си желание новите данни да бъдат отразени в документ, но от Виваком ни отказаха без да се мотивират. Да не говорим, че е изключително некоректно от страна на Виваком да вписва данни за собствеността на имоти, без да изиска документи, удостоверяващи ги. Всеки път, когато се опитвам да разговарям с тях, те ми отговарят с - Ползвайте услугата на стария адрес. Наистина вече се чудя на какъв точно език да им обясня, че няма как да го направя, след като НЕ ЖИВЕЯ вече там. Накрая им заявих, че след като услугата се обвързва с адреса, не с конкретен човек....да си търсят парите от настоящия обитател на апартамента!
Вече съм се обърнала към КЗП, КРС и Омбудсмана на РБългария. Честно казано, единственото ми желание в момента е да се разделим с въпросната компания без неустойки и за двете страни. Дори няма да подхващам въпроса за подвеждащите им реклами. Някъде да видяхте, че оптичния Интернет се предлага в не повече от 9 града, при това те не са със 100% покритие? Аз не! Да не говорим, че служители в офис ми казаха - А....не гледайте картата....в крайна сметка ние не сме ви молили да идвате при нас.
Бих била много благодарна, ако някой сподели жокер за излизане от ситуацията.
Активен
Теофана Драгиева
Джедай
*****

Карма: +26/-0
Липсва Липсва

Публикации: 302


« Отговор #1 : Септември 15, 2014, 01:22:21 »

Общи условия - http://www.vivacom.bg/web/files/richeditor/terms/obshti-uslovija-za-predostavjane-na-uslugata-vivacom-tv-v-sila-ot-29-03-2012-g-397-bg-BG.pdf
Напускането на обекта не означава, че се прекратява договорът. Не съм много обнадеждена. Но, ако изключително сбито представите точните си изисквания ще го погледна пак по-късно.
Активен
nedovolna
Потребител
*

Карма: +0/-0
Липсва Липсва

Публикации: 2


« Отговор #2 : Септември 15, 2014, 02:27:47 »

Ние не сме по тези общи условия....Това е другото забавно нещо - има ен на брой общи условия, качени в сайта. Вариантът човек да нацели точните от раз е...... Ъ?

Плюс това нямаме против да ползваме услугата. Искаме или да я доставят, или да прекратят договора, ако нямат техническата възможност за това. В случай, че услугата се обвързва с адреса, от къде на къде Виваком ще сключва договор за доставка без да изиска документ за собственост?! Ако утре отида и заявя доставка на всички предлагани от тях услуги на адрес Резиденция Бояна, казвайки, че съм собственика....пак ли ще го запишат?!

Добрата новина всъщност е:
КЗП завежда колективни искове срещу трите мобилни оператори за прекомерно високи неустойки при прекратяване на договори

 Комисията за защита на потребителите (КЗП) установи наличието на една и съща неравноправна клауза в общите условия на срочните договори и на трите телекома за предоставяне на мобилни услуги.

Уговорката предвижда клиентите да заплатят прекомерно висока неустойка - всички месечни такси до изтичане срока на договора, в случай на прекратяването му по тяхно желание, независимо по каква причина. Така, например, когато потребителят пожелае да прекрати договора дори поради: лошо качество на услугите, неправилно или неточно изпълнение на договора от страна на доставчика, промяна на адреса за ползване на услугата и невъзможност от страна на телекома да я достави на новия адрес или при други, подобни на посочените дотук обективни обстоятелства, потребителят бива задължаван на базата на въпросната неравноправна клауза да заплати на оператора необосновано висока неустойка. Така уговорената неустойка, включена в договорите на телекомите, е изцяло санкционна и излиза извън предвидените по закон присъщите функции на неустойката – обезпечителна, обезщетителна и санкционна, които трябва да са налице едновременно.

В конкретния случай клаузата попада в хипотезата на текст от Закона за защита на потребителите (чл.146 ал.2), който се отнася за предварително изготвени клаузи, върху чието съдържание потребителят не е имал възможност да влияе. В този смисъл клаузите, предвиждащи, че в случай на прекратяване на срочен договор по инициатива на потребителя и независимо от основанието за това, то той дължи неустойка в размер на всички месечни абонаментни такси, дължими до изтичане срока на договора, са неравноправни, тъй като принудително обвързват потребителя и водят до явно неравновесие между правата и задълженията на двете страни по договора.

КЗП изпрати писма до трите мобилни оператора, с които им представи направените бележки и им даде препоръки за коригиране на цитираните неравноправни клаузи в определени срокове. Телекомите не се съобразиха с препоръките, поради което КЗП завежда колективни искове срещу тях за прогласяване на въпросните клаузи за нищожни.

А докато това стане факт......ще си плащам в жълти стотинки по 1 и 2 сметките....... Ухилен Щото съм изряден клиент!
Активен
Страници: [1]   Нагоре
  Разпечатай  
 
Отиди на: