Страници: [1]   Надолу
  Разпечатай  
Автор Тема: Новия закон за управление на отпадъците от 2013 г.  (Прочетена 1895 пъти)
0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.
1000
Модератор
Джедай
****

Карма: +12/-0
Липсва Липсва

Публикации: 204



« : Януари 16, 2013, 05:01:29 »

Имам офис и ползвам административна сграда. Нужно ли е да сключвам договор с фирма, която да върши работата за отпадъците?
Активен

Pumuckl
Специалист
Джедай
***

Карма: +14/-1
Липсва Липсва

Публикации: 255



« Отговор #1 : Януари 16, 2013, 05:07:10 »

Имам офис и ползвам административна сграда. Нужно ли е да сключвам договор с фирма, която да върши работата за отпадъците?

И аз съм в офисче, кантора. И таман писах становище по въпроса за едни мои клиенти тук на Слатинска.

Според мен, като изрично заявявам, че може да не съм прав защото по този закон още няма практика и това е просто мнение на един юрист, за да изпълним повелята на закона ТРЯБВА да сключим такъв договор с някаква фирма. Това важи за големите фирми. По-малките, ами ние имаме задължение да ги предаваме на такива фирми боклуците, не е нужно да си имаме договори с тях предварително. Натрупва се боклука, носим го до някоя фирма и й го предаваме срещу съответното възнаграждение. Това задължение ни произтича от тази разпоредба:

Ползвателите на търговски обекти, производствени, стопански и административни сгради в населените места по ал. 1 са длъжни да събират разделно отпадъците по ал. 2 и да ги предават на лица, притежаващи разрешение, комплексно разрешително или регистрационен документ по чл. 35 и/или с организация по оползотворяване.

Това означава, че не можем да си ги събираме сами и да си ги изхвърляме в общите контейнери за разделно събиране. Трябва да ги предаваме на лица, които си имат разрешение и явно си имат и силно лоби в парламента.

Това означава, че във всяка стая трябва да има 4 кошчета:

- хартия и картон,
- стъкло,
- пластмаси и
- метали

Всичкия тоя боклук, съгласно тази норма, ние следва да предаваме на фирма. Ако фирмата идва веднъж годишно, това означава, че ние трябва да СЪХРАНЯВАМЕ отпадъците в някакъв склад докато дойдат да го вземат. Те естествено, колкото повече идвания имат, толкова повече фактури ще напишат.

Според мен фирмите нямат голям интерес да тълкуват закона на всичките си клиенти защото знаят, че реално много фирми ще сключат договор с тях и вместо да купуват контейнери, ще си продължават да си изхвърлят боклука в кофата пред блока. Което за тях е перфектен вариант - може да не реализират голяма печалба от продажба на контейнери, но пък няма да им се налага да извозват някакви 200 килограмови количества боклук.

Т.е. ако ще склюваме договора, трябвада го пипнем така че да включва хартия и картон, стъкло, пластмаси и метали или поне да си уточним с тях дали договоа ни стях касае всичко по чл. 33 и ако не - защо не поемат задължение за всичко, напр. стъкло.
Активен

Цитат на: DEKAH
Другите неща трябва да ги знае юриста на фирмата. Ако няма такъв - да си наемат.
Входни врати
Страници: [1]   Нагоре
  Разпечатай  
 
Отиди на: