Страници: [1]   Надолу
  Разпечатай  
Автор Тема: Как да се предпазим от клиенти-измамници в онлайн магазин?  (Прочетена 2851 пъти)
0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.
comsec
Потребител
*

Карма: +0/-0
Липсва Липсва

Публикации: 3


« : Май 21, 2011, 05:35:07 »

Здравейте,
Имам следния проблем : управител съм на фирма, занимаваща се с търговия с компюютри и части за тях. Фирмата има онлайн магазин - http://www.comsec.bg. Имаме няколко случая вече на поръчки от клиенти, които след доставката на поръчаните стоки не приемат поръчката или ако са пожелали да я получат от магазина ни, не идват да я вземат.
Знам, че клиента има право да откаже поръчка, но в случая става въпрос за един и същи клиент, който вече 3 път ни върти този номер. Всеки път след фалшива поръчка достъпът до онлайн магазина за този клиент се блокира, но той сменя данните си и се регистрира отново с друг e-mail и отново прави поръчка. При позвъняване от нашите служители за да потвърди поръчката си той потвърждава че ще я получи. След като поръчката е изпълнена и клиента е уведомен по телефона, че стоката го очаква, клиента си изклюючва телефона и не може да бъде открит повече.
Според мен това е вид измама и то умишлена.
Моля за съдействие как да процедирам с този клиент и има ли законов начин да се търси наказание за такива като него ?
« Последна редакция: Май 25, 2011, 05:44:08 от 1000 » Активен
1000
Модератор
Джедай
****

Карма: +12/-0
Липсва Липсва

Публикации: 204



« Отговор #1 : Май 25, 2011, 05:43:55 »

А знаете ли кой е той и защо ги прави тия гимнастики? Защото има варианти да го финтирате и да го убодете, но за това ви трябва информация: адрес, Ай Пи адрес, Имена и ЕГН трябва да му изискате.
Активен

comsec
Потребител
*

Карма: +0/-0
Липсва Липсва

Публикации: 3


« Отговор #2 : Май 26, 2011, 10:40:59 »

Имам данните от поръчката му - Име и фамилия, GSM, точен адрес и вече 3-ти email с който се регистрира отново в онлайн магазина. Имам и IP адреса му, но той ползва доставчик, който динамично раздава адреси.
Това е за 3-ти път вече, в който същия клиент си поръчва стока и след определено много убедително потвърждаване на поръчката си да не дойде да си я получи.
След получаване на поръчката му, ние се свързваме с него по телефон, той потвърждава поръчката. След като са събрани всички стоки и поръчката е готова да му се предаде, той се оказва я в командировка, я е много зает днес ... и обещава да изпрати някой да донесе капаро за да не я откажем. Естествено никой не идва, а клиента си изключва GSM-а и става неоткриваем за поне 1-2 дена, след което или не си вдига телефона или отхвърля разговора.
Казвам че стоката е готова да му се предаде, защото клиента е от нашия град  и в предпочитанията си е записал, че ще получи стоката от нашия магазин лично и не я изпращаме в тоя случай по куриер.
В последната поръчка беше изявил желание да му я занесем на адрес, но така и не можахме да се свържем с него да каже кога ще има някой на адреса, а и в едно от последните обаждания той изяви желания да доъда лично да си я вземе, заради командировката си.

Нямам никаква представа защо ги прави тия номера, но определено ми прилича на умишлено действие. Затова сега търся законов начин да го стресна поне. Не е толкова проблем, че сега си имаме на склад, стока, която е труднопродаваема. Все някога ще я продадем, но въпроса е принципен. Ако има още 5 такива клиенти с поръчки от по 1000-2000 лв. може доста да ни затруднят финансово.
Активен
microfin
Юрист
***

Карма: +5/-0
Липсва Липсва

Публикации: 56


WWW
« Отговор #3 : Юни 01, 2011, 11:07:16 »

По принцип големите електронни магазини имат статистика и класация на некоректните потребители. С тези динамични IP-та става сложно за проследяване. Но не ми стана ясно той всеки път от различен телефон ли потвърждава, за да не може да го засечете?
Активен

microfin
Юрист
***

Карма: +5/-0
Липсва Липсва

Публикации: 56


WWW
« Отговор #4 : Юни 01, 2011, 11:09:52 »

За да го стреснете първо трябва да "барнете" Общите условия на сайта ви и по точно тези, засягащи онлайн търговията...  Намигване
Активен

comsec
Потребител
*

Карма: +0/-0
Липсва Липсва

Публикации: 3


« Отговор #5 : Юни 02, 2011, 09:32:03 »

Статистика и класация и ние имаме на некоректните потребители, но това не ги спира да пробват отново и отново.
Относно въпросния потребител - всеки път се регистрира с различен email, и е с различен телефон за връзка. Засякохме го по адрес за доставката.
Като се има предвид, че адресите всеки път са изписани я на латиница, я на кирилица, определено става доста трудно да се филтрира от софтуер. А и поръчките му са по 1 на 8 месеца.
Според мен, единственият вариант е да се налага неустойка за неизпълнение на договор от разстояние на такива потребители.
Това според вас правилно ли е и как точно би трябвало да се процедира ?

Не може да има една камара закони, предпазващи потребителите от нелоялни търговци и нито един закон, който да урежда проблема с нелоялни потребители. Аз поне не намерих такъв ...
Активен
Страници: [1]   Нагоре
  Разпечатай  
 
Отиди на: