Страници: [1]   Надолу
  Разпечатай  
Автор Тема: Задължителна ли е регистрация по ДДС?  (Прочетена 5712 пъти)
0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.
Дида
Потребител
*

Карма: +0/-0
Липсва Липсва

Публикации: 2


« : Април 10, 2010, 08:59:18 »

Здравейте,
Чух,че от началото на тази година е задължителна регистрацията по ДДС независимо от оборота.Вярно ли е това?И дали ако фирмата не работи пак трябва да се регистрира по ДДС и да плаща,въпреки,че не извършва дейност?
Имам фирма ЕООД,която не работи от няколко години и не е регистрирана по ДДС.  Понеже не живея в България баща ми подава от мое име всяка година  нулева декларация.Той платил на  адвокат за пререгистрация на фирмата,за да я запазя,но не се е консултирал за нищо друго.Аз обаче сега чух,че ДДС става задължително за всички фирми и се притесних за последствията от тази пререгистрация.
Ще съм ви благодарна ако ми обясните как стоят нещата.
Активен
DEKAH
Самурай
****

Карма: +19/-1
Липсва Липсва

Пол: Мъж
Публикации: 123



Ел. поща
« Отговор #1 : Април 11, 2010, 02:42:22 »

До колкото съм запознат, според сега действащото законодателство, регистрацията по ДДС е доброволна и задължителна. Задължителна е тогава, когато фирмата Ви направи оборот НАД 50 000 лв.

ЗДДС
Цитат
Чл. 96. (1) Всяко данъчно задължено лице с облагаем оборот 50 000 лв. или повече за период не по-дълъг от последните 12 последователни месеца преди текущия месец е длъжно в 14-дневен срок от изтичането на данъчния период, през който е достигнало този оборот, да подаде заявление за регистрация по този закон.

Щом не упражнявате дейност то няма какво да ви притеснява. Просто подавате годишни "нулеви" декларации в НАП и годишен финансов отчет в търговския регистър.
Активен

Безразлично...?! Чувствам се ОТЛИЧНО!
Дида
Потребител
*

Карма: +0/-0
Липсва Липсва

Публикации: 2


« Отговор #2 : Април 12, 2010, 12:12:04 »

Благодаря!
А какъв годишен финансов отчет в търговския регистър след като фирмата не работи?Това го чувам за пръв път.До сега сме подавали само годишна нулева декларациа в НАП.
Активен
DEKAH
Самурай
****

Карма: +19/-1
Липсва Липсва

Пол: Мъж
Публикации: 123



Ел. поща
« Отговор #3 : Април 12, 2010, 08:04:14 »

Цитат
Публикуване на годишен финансов отчет в търговския регистър
Ако вече сте регистрирали или пререгистрирали вашата фирма, не трябва да забравяте, че всяка година имате задължение да публикувате своите годишни финансови отчети в търговския регистър.

На публикуване подлежат отчетите на всички предприятия, регистрирани по Търговския закон. Такива са ЕТ, ООД, ЕООД, КД, СД, АД. Предприятията, които имат регистрация по Закона за задълженията и договорите (ДЗЗД) не публикуват своите отчети в Търговски регистър, а в специализиран сайт в интернет или в икономическо печатно издание.

Срокове за публикуване


Всички предприятия, които са регистрирани или пререгистрирани в Агенция по вписванията публикуват своите отчети за предходната година до 30 юни на следващата година. Това задължение не е еднократно, а е всяка година.

Предприятията, които са пререгитрирани до 31 май на текущата година, публикуват отчетите си от 2007 г. до предходната година до 30 юни на текущата година.

Предприятията пререгистрирани след 31 май на текущата година публикуват годишните си отчети от 2007 г. до предходната в срок от 3 (три) месеца, считано от датата на пререгистрация.

Санкции за неизпълнение


За непубликувани навреме отчети се налага санкция по Закона за счетоводството, както следва: за управителя на предприятието - от 1500 до 2000 лв. и за самото предприятие от 2000 до 3000 лв. За повторно нарушение санкциите са в двоен размер.

Ред за публикуване на годишните финансови отчети


Годишните финансови отчети се публикуват в Търговски регистър чрез подаване на Заявление за обявяване на актове Г1.
Към заявлението се прилага копие на годишния финансов отчет, във вида в който е съставен от съставителя и е приет от управителният орган на дружеството. Годишният финансов отче трябва да е заверен с подпис на представляващия дружеството и надпис "вярно с оригинала".

Заявител може да бъде представляващият предприятието (собственика за ЕТ или управителя за ЕООД или ООД). Заявител за обявяване на ГФО може да бъде и съставителя на отчета, ако има писмено нотариално заверено пълномощно от представляващия предприятието.

Към заявлението за обявяване на актове Г1 се прилага и декларация по чл. 13 ал. 4 от Закона за търговския регистър, подписана от заявителя.

Ако приносителят на документите е различен от заявителя, той трябва да попълни декларация по чл. 13 ал. 5 от Закона за търговския регистър, да има изрично писмено пълномощно за подаване на заявление за обявяване актове Г1 подписано от заявителя. Пълномощното трябва да е нотариално заверено.

Ако документите се подават от приносител, който е различен от заявителя, то Заявлението за обявяване на актове Г1, също трябва да е подписано от заявителя с нотариална заверка на подписа.

Ако обявявате отчети за повече от една година, се подава едно заявление Г1 и към него се прилагат всички отчети.

За обявяването на ГФО в търговския регистър се заплаща такса в размер на 50.00 лв. независимо от броя на отчетите, които се обявяват.

Важни особености


За търговските дружества (ООД, ЕООД, АД и др.) освен годишния финансов отчет се прилага и решение на Управителния орган (за ООД това е Общото събрание, за ЕООД е решение на едноличния собственик на капитала) за приемане на ГФО и решение за разпределение на печалбата или покриване на загубата на предприятието. Ако отчетите не са придружени от такова решение, публикуването им ще бъде отказано.

Списък на всички документи за обявяване на ГФО в търговския регистър


1. Попълнено Заявление за обявяване на актове Г1
2. Копие на Годишния финансов отчет, заверен с подпис на представляващия и надпис "Вярно с оригинала"
3. Решение на управителния орган за приемане на отчета, разпределение на печалбата или покривване на загубата. (За едноличните търговци не се изисква такова решение)
3. Декларация по чл. 13 ал.4 от Закона за търговския регистър, подписана от заявителя

Ако документите се подават от заявител, който е съставител на ГФО се представя още:

4. Писмено нотариално заверено пълномощно от представляващия предприятието

Ако документите се подават от приносител, който е различен от заявителя се прилагат още:

5. Декларация по чл. 13 ал. 5 от Закона за търговския регистър
6. Писмено нотариално заверено пълномощно от заявителя към приносителя за подаване на Заявление за обявяване на актове Г1

Забележка: Ако документите се подават от приносител, различен от заявителя, то и Заявлението за обявяване на актове Г1, също трябва да е с нотариална заверка на подписа.
Активен

Безразлично...?! Чувствам се ОТЛИЧНО!
Добромира Николова
Потребител
*

Карма: +0/-0
Липсва Липсва

Пол: Жена
Публикации: 1

274
« Отговор #4 : Август 16, 2010, 12:49:11 »

Привет, имах такъв казус на скоро за това искам да Ви обърна внимание че от началото на 2010 има промяна в закона за ДДС. Ако нямате дейност тази промяна не Ви касае, но ако все пак осъществявате търговска дейност и то със страни извън България вижте част втора на закона -облагане на доставки и чл.21. и чл.97. Съгласно тази разпоредба, на задължителна регистрация подлежат и всички данъчно задължени лица, които предоставят услуги по чл. 21, ал. 2 с място на изпълнение на територията на друга държава членка.

Активен

Lead Consult
Страници: [1]   Нагоре
  Разпечатай  
 
Отиди на: