Страници: [1]   Надолу
  Разпечатай  
Автор Тема: Въпрос относно защита на потребителя  (Прочетена 7043 пъти)
0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.
coojoe_213
Претендент
**

Карма: +0/-0
Липсва Липсва

Публикации: 14


Няма човек - няма проблем.


Ел. поща
« : Ноември 30, 2008, 04:31:22 »

Здравейте на всички. Проблемът е следния.
Дадено лице си купува gsm апарат от фирма Глобул. Минават около 9 месеца след което апарата се разваля. Даденото лице отива във фирма Глобул, за да обясни проблема, след което фирмата взима телефона, за да го поправи и дава на даденото лице /апарат от 2000г/. До тук добре. Връща му се телефона ''уж поправен'' и след около 2 дни отново не работи. Пак го носи, пак го взимат от фирмата за поправяне.... минава време дават му го, като отново се разваля.
След 4 ремонта, даденото лице не иска да дава за 5 път апарата си за ремонт, тъй като не желае да се занимава с тях /явно не се върши услугата качествено/, а желае да му бъде подменен телефона с друг, като е готов и да доплати. Телефонаът до момента е в окаяно състояние. Тъй като е тънък си се огъва вече, отзаде е целия изключително зле, от отваряния и затваряния.
Даденото лице подава жалба до Глобул, като след 40 дни настоятелност от даденото лице, разбира че телефонът е 100% изряден /работещ, в момента не работи отново/.
Отиваме в Защита на Потребителя. Още от вратата ни посрещат ''много топло'' /авеее к'ви сти вийй, за ко сти тука/. Обясняваме проблема, след което те ни казват че не съществува закон, който да ни защити в случая. Да речем, че наистина не съществува...казаха ни да попълним и при тях жалба и ще получим в 30 дневен срок, отговор по въпросът /а ако не сме получили, 1000лв ха-ха-ха/.
Можем ли да съдим в случая Защита на Потребителя?
Имаме абсолютно всики документи, касови бележки на абсолютно всички платежи.
Какво бихте ни посъветвали?
Активен
Гост
Гост


Ел. поща
« Отговор #1 : Ноември 30, 2008, 06:28:04 »

Не можете да съдите Комисията за защита на потребителя, ако става въпрос за нея.  Усмивчица
Но не е вярно, че няма закон, който да ви защити. Естествено те са ви казали, че не може да ви защити "в случая". Но дали са вникнали достатъчно надълбоко "в случая" е съвсем друг въпрос. По принцип тази Комисия върши добра работа що се отнася до това да глобява търговци /глобите са солени/, но принципно Комисията защитава правата на потребителиТЕ", а не на конкретни потребители. Т.е. правомощията на комисията са най-много да ги глобят, а както знаете глобата отива в хазната, а не в джоба на ощетения потребител. Правата си на купувач можете да защитавате сами и има не един, а два закона, които ви защитават в случая.

Законът за защита на потребителя е определил 6-месечен рекламационен срок, до изтичането на който правата на купувача са 100% защитени. От значение са:
- Условията, определени в гаранционната карта;
- Какъв период от време е изтекъл от покупката до настоящия момент;
- Има ли закъснения от страна на продавача във връзка с гаранционното обслужване /срокът, в който трябва да бъде поправен уредът е 1 месец/
- Дали повредата е една и съща /или са 4 различни/;
- Къде се намира уредът понастоящем. Какви са тези 40 дни - не е ясно?

Принципно:
Цитат
Закон за защита на потребителя:
Чл. 117. (1) Търговска гаранция е всяко задължение, поето от продавача или производителя към потребителя, да възстанови цената, заплатена за потребителската стока, да замени или поправи стоката или да положи други грижи за нея, без това да е свързано с разходи за потребителя, когато потребителската стока не отговаря на условията, обявени в заявлението за предоставяне на търговска гаранция или в рекламата, свързана с него.

(2) Търговската гаранция обвързва този, който я предоставя, съобразно условията, посочени в заявлението за предоставяне на търговска гаранция и в рекламата за нея.

Задълженията по гаранцията са:
- да възстанови цената, или
- да замени, или
- да поправи стоката

Номерът е, че Комисията за защита на потребителя няма възможност от ваше име да иска нито възстановяване на цена, нито замяна на стока, защото тя не е купувач, а купувачът сте Вие. Комисията не може и да развали договора за продажба вместо Вас, пак по същата причина. Освен това Комисията няма задължението да Ви консултира как да защитавате правата си, защото тя не е адвокат или консултант.

Още.
Закон за задълженията и договорите:
Цитат
Чл. 193. Продавачът отговаря, ако продадената вещ има недостатъци, които съществено намаляват нейната цена или нейната годност за обикновеното или за предвиденото в договора употребление.
Цитат
Чл. 195. В случаите, в които продавачът отговаря съгласно чл. 193, купувачът може да върне вещта и да иска обратно цената заедно с разноските за продажбата, да задържи вещта и да иска намаляване на цената или да отстрани недостатъците за сметка на продавача.


Активен
coojoe_213
Претендент
**

Карма: +0/-0
Липсва Липсва

Публикации: 14


Няма човек - няма проблем.


Ел. поща
« Отговор #2 : Декември 01, 2008, 01:36:46 »

Две от повредите са еднакви другите са различни. Даже най-интересното е, че снощи /неделя 20:40ч/ ни докараха писмото /жалбата до КЗП/, която беше с дата 14.11 Усмивчица.
В нея пишеше, че не могат да направят абсолютно нищо, те не разрешавали спорове.
Трябвало да се свържем някаква Комисия по Помиряване Усмивчица. Едно че я чувам за пръв път тази комисия и другото, което ме навежда на мисълта...изпадаме в транс тъй като сме в България. Какво имам в предвид?
Прехвърлят те от инстанция до друга, до друга...и т.н., до като се откажеш. Много жалко е за нас потребителите/куповачи.
Активен
ГОСТ
Гост


Ел. поща
« Отговор #3 : Декември 01, 2008, 06:53:24 »

Всъщност има само една инстанция: съда. Не знам защо хората се занимават да ходят по разни комисии и агенции. Ухилен Ъ?

Писмо с обратна разписка до продавача, че искате замяна на уреда, с приложени копия от касови бележки, гаранция, вещта и каквото там имате и ако не ви го заменят - иск в съответния първоинстанционен съд. Нищо повече. Разноските се носят от загубилата страна, вкл. и адвокатския хонорар, а по такива дела в 90% от случаите съдът решава в полза на потребителя. Повечето адвокати биха ви представлявали само заради възможността да си лапнат хонорарче от някой търговец.
Активен
Commander
Гост


Ел. поща
« Отговор #4 : Декември 27, 2008, 12:18:28 »

Странни  хора !... 
Губят време и хленчат  по форумите,вместо да  се отправят  към първата адвокатска кантора, за да получат  компетентно мнение и консултация ...
Време  му е  на българинът да си смени  чипа , както казваше кобургготски  и  да ликвидира  андрешковския си манталитет и байганьовски  табиет...
Активен
Samuel
Гост


Ел. поща
« Отговор #5 : Декември 28, 2008, 04:08:17 »

Уважаема г-жо Advokat!

Какво сте се разпищяли... Интернет е свободно просттранство, чрез възможностите на което хората обменят ВСЯКАКВА информация, не знаехте ли това?

Социално слаби или не, хората общуват вече по форумите за всякакви проблеми, включително и право, здраве, финанси. Никой специалист не е задължен да дава безплатни консултации,това се прави винаги по причини на добра воля, свободно време и желание да се помогне. Оставете си фасоните за вкъщи. Явно нямате достатъчно клиенти, с които да се заемете, та си оползотворявате времето в крякане по форумите.

Заемете се с полезна работа. Оставете хората да общуват. Не можете да спрете интернет.
Активен
Страници: [1]   Нагоре
  Разпечатай  
 
Отиди на: